Bokreta
Image default
Aanbiedingen

Blogworkflow: wat is dit? Waarom kan je helpen?

  workflow maken

Schrijf je soms midden in de nacht omdat je de volgende dag een blog wilt posten? Of deel je soms wat je denkt na een paar dagen: misschien moet ik deze inhoud niet op internet plaatsen? Denk je dat je blog je werkefficiëntie kan verbeteren? Als je een van de bovenstaande vragen met “Ja” hebt beantwoord, dan zal ik je vandaag helpen. Via de blogworkflow. Snel lezen!

Wat is een blogworkflow?

Heb je een blog? Of u zich hiervan nu bewust bent of niet, u moet mogelijk veel dingen doen voordat u een blogbericht plaatst. Schrijf, maak een foto en bedenk een idee, kies een releasedatum en deel je artikel op sociale media.

U kunt deze taken afhandelen in de blogworkflow. Dit is een beschrijving van wat u kunt of kunt doen in een blogpost. Door het op papier te zetten, kun je voorkomen dat je iets vergeet, maar het samenvoegen van verschillende stappen is ook makkelijker. Overweeg om op een zonnige dag veel foto’s achter elkaar te maken om verschillende blogposts te ontvangen.

Dankzij deze (Engelse) blogpost ben ik dit werk gaan doen, als je dit interessante onderwerp vindt is het ook de moeite waard om te lezen. Volgens de uitleg in deze blogpost heb ik zelf een workflow voorbereid. Ik gebruik mijn blogworkflow al een paar weken en het werkt echt goed. Waarom denk ik dat het zo nuttig is, leg ik hieronder uit.

Hoe heb ik de blogworkflow opgesteld en hoe gebruik ik deze?

Zoals ik al zei, heb ik mijn eigen blogworkflow gemaakt op basis van dit blogbericht en enkele tips gegeven, maar ik heb het zelf geprobeerd. Dit is hoe ik het heb opgezet:

Ik heb alle dingen opgesomd die ik moet of wil doen als ik een blogpost post.

Ik heb al deze afzonderlijke dingen in chronologische volgorde gerangschikt: wat moet ik eerst doen? daarna? daarna? Tenslotte?

Dan hoef ik alleen maar taken samen te voegen. Ik presenteerde concepten voor verschillende opeenvolgende blogposts, nam foto’s voor verschillende opeenvolgende blogposts, schreef tekst voor verschillende opeenvolgende blogposts, enzovoort. Daarom plan ik elke categorie in mijn eigen schema en werk ik 1 of 2 weken van tevoren voor elke taak in de blogstream. Ik denk bijvoorbeeld welke berichten ik op maandag wil publiceren, ik zal dinsdag een concept ontwikkelen (schrijf punt voor punt op wat de inhoud moet zijn), ik maak woensdag foto’s, etc.

Waarom is de blogworkflow handig?

Maar wat heeft het voor zin om veel teksten achter elkaar te schrijven? Is dat niet saai? In mijn geval. (Waarom een ​​blog bezitten als je niet van schrijven houdt ?!) Daarom zijn de voordelen:

Door taken samen te voegen, kunt u tijd besparen. U hoeft de fotografische decoratie niet elke dag opnieuw op te bouwen en te demonteren, de camera uit de doos te halen, de camerafoto’s op de laptop te plaatsen, de foto’s te bewerken, enz. Het continu uitvoeren van dezelfde taak is eenvoudig en snel. Bovendien merkte ik dat het bijvoorbeeld veel gemakkelijker is om te schrijven als je bezig bent met typen, dus waarom zou je niet doorgaan met schrijven als je eenmaal in het proces zit?

Het kan je helpen denken en plannen. Wil je regelmatig content plaatsen op je blog, of voer je vaak content in om 12 uur ’s middags omdat je de volgende ochtend wat content wilt delen? Waarom foto’s van slechte kwaliteit en verkeerd gespelde tekst gebruiken? Dat is helemaal geen ideale situatie. En het klinkt echt niet meer goed. Met behulp van de blogworkflow kunt u vooruit denken en vooruit plannen om deze situatie te voorkomen.

Je plaatst alleen inhoud die je echt ondersteunt. Heb je ooit iets op je emoties gezet? Misschien als je erg boos / teleurgesteld / verdrietig / gefrustreerd bent? Misschien wilt u niet dat uw toekomstige werkgever deze situatie tegenkomt. Door blogberichten op verschillende datums te verwerken in plaats van ze onmiddellijk na het schrijven op het World Wide Web te verspreiden, is de kans kleiner dat u iets publiceert waar u later spijt van krijgt. Je kwam met een idee, bedacht vervolgens een ruw concept, schreef vervolgens de eerste versie en controleerde het opnieuw … Natuurlijk, als je dit op verschillende dagen doet, steun je misschien echt wat je post.

Je kunt tijd doorbrengen op je blog als je echt tijd hebt. Regelmatig bloggen kan een uitdaging zijn, vooral als je een drukke student bent of een fulltime baan hebt. Met blogworkflow kunt u gemakkelijker taken plannen en uitvoeren wanneer u echt tijd heeft. Plan bijvoorbeeld om overdag thuis foto’s te maken in het weekend, zodat je foto’s kunt maken in de zon en verder kunt plannen.

Je weet altijd wat je kunt doen. Door de blogworkflow weet je altijd wat de volgende taak is. Ik heb gisteren een foto gemaakt en vandaag een sms geschreven. Is er vanavond niets te doen? Check je blog. Zijn alle blogs nu gepland? Maak een schema. Is het je opgevallen dat je op een gegeven moment ver weg aan het werk was, of heb je de blogworkflow niet voltooid voordat je van plan was inhoud te plaatsen? Overweeg dan om meer of minder blogposts toe te voegen.

Nadelen

Wanneer je de blogworkflow gaat gebruiken, is er een groot nadeel: blogposts zijn niet meer zo spontaan. Je hoeft ze niet binnen vijf minuten te schrijven voordat ze online gaan. Ben je een persoonlijke blogauteur of iemand die graag post wanneer je wilt, dan is de blogworkflow niets voor jou.

Als je echter echt iets moois wilt publiceren en plannen moeilijk is, of gewoon denkt dat het misschien beter is, dan raad ik je zeker aan om het eens te proberen.

U kunt ook “spontane” blogposts vervangen door berichten die zijn gerangschikt volgens uw workflow. Plaats het als een extra bericht of laat er elke week een maas in de wet in achter. Voor mij is het “Week” -rapport een blogpost die ik vaak schrijf voordat ik het publiceer, dus het bevat links naar vrij recente blogposts, en de persoonlijke updates en interessante dingen die ik ben tegengekomen zijn nog steeds recent.

https://www.webdeveloper.today/2022/12/the-time-of-stock-images-is-over.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html