Beelden En vergeet niet het belang van het zoeken naar afbeeldingen – voeg passende alternatieve tekst toe aan alle afbeeldingen. Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een SEO specialist.
GERELATEERDE ARTIKELEN Wat is daar zo erg aan? Nou, het betekent dat een site duizenden en duizenden geïndexeerde pagina’s kan hebben, allemaal met dubbele inhoudelijke problemen. Als gevolg daarvan kan uw site er in de ogen van Google’s huisdier Panda angstaanjagend uitzien als een content farm. Kijk op Google Search Console om te zien hoeveel pagina’s zijn geïndexeerd voor uw site. Als het aantal ondoorgrondelijk hoog is, dan is de beste oplossing om een meta robots tag met parameter no index toe te voegen, volg dan de gefilterde pagina’s. Het zal ertoe leiden dat deze pagina’s uit de index worden verwijderd en u hoeft er niet langer overheen te slapen. Verlopen of niet meer op voorraad zijnde artikelen Laat in plaats daarvan de productpagina live, maar geef aan wanneer het product weer op voorraad moet zijn en geef in de tussentijd soortgelijke opties aan. Als een product verloopt en niet meer verkocht wordt, dan moet u de pagina verwijderen. Vergeet echter niet om de pagina om te leiden! Stel een permanente omleiding in voor een nieuwere versie van het product, een soortgelijk product, of naar de betreffende categoriepagina. Site architectuur Verstrek links naar producten in de inhoud van blogs om de gebruikersreis voort te zetten en ze naar een aankoop te leiden. Probeer nieuwe producten op de homepage te linken, omdat dit de kans vergroot dat ze sneller door Google worden geïndexeerd en sneller door gebruikers worden gevonden. Broodkruimels zijn ook een belangrijke toevoeging, omdat ze ervoor zorgen dat elk deel van het pad van de gebruiker aanklikbaar is. Dit helpt gebruikers om zo snel en gemakkelijk mogelijk terug te navigeren naar de categorieën van de ouders. Bovendien verschijnen ze ook in de zoekresultaten van Google, zodat gebruikers direct overzicht hebben over de structuur van de site. Besteed aandacht aan URL’s Wees netjes en opgeruimd door kleine letters te plakken, koppeltekens te gebruiken in plaats van underscores en ze kort maar krachtig te houden. Schema voor productpagina’s Er zijn twee soorten schema’s die u aan uw producten moet toevoegen: product schema en review schema. Elke productpagina moet dezelfde template gebruiken en daarom een consistente lay-out hebben. Dit betekent dat u met behulp van microdata schema markup aan de template kunt toevoegen en dat het schema voor elke nieuwe productpagina wordt gegenereerd. Zorg ervoor dat u regelmatig uw schema test met behulp van Google’s Structured Data Testing Tool, en als u nieuw bent, gebruik dan Google’s Markup Helper. Monitoring Blijf op de hoogte van het identificeren van gebroken links en foutmeldingen. Analyseer wat werkt en wat niet werkt, noteer populaire trefwoorden en pagina’s, en richt u op die niet goed presteren voor organisch zoeken. Voor de beste resultaten is het altijd de moeite waard om een aantal A/B-tests uit te voeren – of het nu gaat om trefwoorden, productbeschrijvingsformaten of afbeeldingen. Er is geen twijfel mogelijk dat SEO voor grote e-commerce sites tijdrovend is. Dat is de reden waarom zo veel e-commerce sites niet het niveau van optimalisatie hebben dat ze zouden moeten hebben, wat een fantastische kans biedt voor degenen die bereid zijn om in de grind te zetten. Kleine, incrementele veranderingen kunnen een groot verschil maken. Er zijn echt twee problemen Grotere websites hebben een groter SEO-budget nodig. Meer pagina’s geoptimaliseerd, meer technisch werk, meer links en meer inhoud. |
https://ralfvanveen.com |